дома блог страница 66

Иницијативниот одбор за доизградба на храмот Св. Петка во Прилеп не запира: Во понеделник уште еден прекрасен концерт на платото пред црквата

Иако временските прилики синоќа беа лоши, па наместо на платото пред црквата, синоќешниот хуманитерен концерт за доизградба на храмот Св. Петка во Прилеп, се одржа во самиот храм, беше уживање да се проследат настапите на женскиот камерен хор „Керамија“ и црковниот хор „Св. Петка“.

Иницијативен одбор на хуманитарните концерти “Од векови за векови” при црквата не застанува тука. Веќе во понеделник, на 29 јули, во прекрасниот амбиент на цветниот двор пред храмот, ќе настапи Ламбе Алабаковски, кој ќе пее како вокал заедно со познатата група Марифет.

Тие ќе изведуваат македонски евергрини од 80-тите и 90-тите години, народни песни и авторска музика на Ламбе, во аранжман на групата, создавајќи една уникатна и неповторлива музичка формација.

Дојдете да уживаме заедно под отворено небо, исполнето со музика, радост и хуманост. Вашето присуство ќе биде значајна поддршка во нашите напори за доизградба на храмот „Св. Петка“. Нека оваа вечер биде повод за заедничко уживање и зближување во верата и љубовта.

Лефков: Ограбена држава – Дрин Ахмети книжел милиони под закрила на институциите водени од кадри на ДУИ

Ограбена држава- Дрин Ахмети книжел милиони под закрила на институциите водени од кадри на ДУИ. Со години фирмите на Дрин и Бесијан Ахмети, внуци на Али Ахмети вртеле милиони со помош на државни органи, дали заради концесии кои ги имаат добиено од државата или пак од тендери, секогаш клучен фактор била политичката моќ на ДУИ и СДС, истакна на денешната прес-конференција членот на ИК на ВМРО-ДПМНЕ и пратеник Миле Лефков.

Во продолжение интегрален текст и видео од прес-конференцијата на Лефков:

-Во наредниве денови ќе презентираме низа случаи под серијалот “Ограбена држава”, кои ќе покажат како Македонија била оштетувана за милиони.

Денеска почнуваме со случајот на Дрин Ахмети и кривичната пријава која МВР ја поднесе против него, неговиот брат Бесијан и службеници во министерството за економија под капа на ДУИ.

Истрагите на МВР како шти веќе соопштија од министерството резултирале со заклучок дека во период од 2016 до 2023 година, фирмата Еверест ЏД во сопственост на Ахмети, која е концесионер на каменолом требало да плати прецизен годишен надоместок за концесијата и такса за извлечените минерални суровини, според тарифата за дозволи и концесии. Иако потребно било да достави и геодетски елаборати со детални количества на извлечени минерални суровини и периодот во кој е извршена екстракција, наведено во член 64 од Законот за минерални суровини. Тоа не го направиле. И наместо тоа, платиле 1.671.894 денари помалку за концесиски надоместоци, со што е направена штета на Буџетот на Република Македонија.

Дрин Ахмети експлоатирал камен и правел производи од истиот, без да ја пријави вистинската количина во Министерството за економија и за истата да плати соодветна сума пари на сметка на Буџетот.

Дрин Ахмети пријавил помалку експлоатирани минерални суровини отколку што навистина експлоатирал. Тој не само што го оштетил буџетот на државата преку не плаќање концесиски надоместок во реална висина, туку постои опасност дека така непријавените експлоатирани минерални суровини ги пуштил во промет без да ја еведентира нивната продажба и да плати данок.

Колкав е реалниот профит кој Ахмети го ставил во џеб и заради кој избегнал да плати надоместок кон државата?

ЈО да не спие и да почне да постапува по кривичните пријави на МВР. ДУИ и СДС 7 години ја ограбуваа државата и ја земаа среќата на многу луѓе. Време е да има одговорност, за никогаш да не се повтори.

Утре продолжуваме со нови детали околу милионите на Ахмети, рече Лефков.

(Фото галерија) Во прилепскиот Участак отворена изложбата “Ченто – биографија низ фотографија” – Да изразиме почит кон еден од најголемите великани во македонската историја!

Прилеп вчера (24 јули) одбележа 67 години од смртта на првиот претседател на Президиумот на Првото заседание на АСНОМ, Методија Андонов – Ченто.

Еден од најголемите великани во македонската историја, голем борец, деец, политичар и визионер, кој знаеше дека Македонија еден ден ќе стане независна и самостојна држава.

По тој повод, воедно и по повод 80-годишнината од одржувањето на Првото заседание на АСНОМ, каде беа донесени уставотворни одлуки и ставени темелите на македонската држава, вчера во Меморијалниот музеј “11 Октомври 1941”, беше отворена изложбата “Ченто – биографија низ фотографија” која во изминатиот период беше поставена во 25 градови во Македонија.

Поставката е во организација на НУ Завод и Музеј – Прилеп, а истата ќе биде отворена за посета и денеска 25. јули, и утре 26.јули, од 18 до 20 часот.

Да изразиме почит кон Ченто и кон сите кои се вградија во темелите на независна и самостојна Македонија!

Ристески ги засука ракавите од првиот ден

На средба со мојот претходник, Зоран Маневски, разговаравме за состојбите со министерството за економија и труд, неговата работа како и идните чекори кои треба да се превземат – напиша на ФБ новиот Заменик министер за економија и труд, Марјан Ристески, кој вчера официјално ја презеде функцијата од неговиот претходник во ова министерство.

Фејсбук статусот на Ристески во целост го пренесуваме во продолжение:

Приоритети и визија за функционирањето на министерството за економија и труд се:
➡️Подобрување на деловната клима, креирање на поволна економска политика со цел зголемување на животниот стандард на сите граѓани на Република Македонија
➡️Поголема финансиска поддршка за инвестициите за домашните и странските компании
➡️Поддршка за конкурентноста на македонската индустрија
➡️Поддршка на зелена и дигитална трансформација на индустријата, истражување и развој и иновации
➡️Фер, транспарентен и отворен социјален дијалог помеѓу бизнис заедницата и синдикатите
➡️Унапредување на правата на работниците, заштита на работничките права во директна соработка со репрезентативните синдикати
➡️Реорганизација на работата на Агенцијата за вработување која ќе прерасне во ефективен посредник помеѓу работниците и работодавачите
➡️Фокусирање на програмите ма Агенцијата за вработување кон мерки за вработување на млади, создавање на соодветни вештини со кои ќе бидат конкурентни на пазарот на труд
➡️Квалификации, преквалификации и доквалификации на ранливите категории, обуки и вештини потребни за пазарот на труд
➡️ Жестока борба против криминалот и корупцијата
➡️ Интензивирање на соработката со меѓународните организации, експертската јавност, медиумите и други засегнати страни.
Немаме време повеќе да ги повторуваме грешките од минатото, време е за работа, време е за резултати!

Би било одлично, кога би се случило: Млада архитектка од Прилеп направи маестрално репроектирање на Домот на културата “Марко Цепенков” (ФОТО)

Јулски вечери на архитектурата е настан каде што магистранти по архитектура од последните 5 години ги презентираа своите магистерски тези. Од 15-17ти јули во книжарница “Илика, беа презентирани дипломските и магистерските трудови на сите архитекти кои што завршиле во последните 5 години и кои го имаат разработувано Скопје и сите други градови. Целта на овој настан е да даде видливост на иновативните, креативните и свежите погледи и идеи за Скопје и сите други градови. Магистерските трудови многу често се длабоки, искрени, неоптеретени од финансиски проблеми, наивни и правилни. И покрај тоа, ретко пошироката јавност, па и самите архитекти можат да се запознаат со истите. Ова е одличен простор младите архитекти да се презентираат себе и својата работа пред повозрасните колеги и останатите заљубеници во архитектурата.

Дел од презентираните проекти беше и одличното репроектирање на Домот на културата “Марко Цепенков” во градот под Марковите Кули, кое е дело на Елеонора Михаиловска од Прилеп. Би било прекрасно, кога би се случило. Овој репрезентативен објект на Прилеп би добил еден нов свеж лик, кој би одговарал на денешните модерни архитектонски трендови.

Еве што вели Михаиловска за својот труд:

„Репроектирањето претставува повеќеслоен проектански процес на реконфигурација на постоечки изградени простори, чие решение е одговор на променливите естетски функционални и социо-културно промени. Загрозеноста на модерната архитектура во Р.Македонија може и треба да се гледа како голем потенцијал за адаптивна пренаменаи реупотреба, со цел нeјзина ревитализација како и заштита. Домовите на култура како манифестации на историското, архитектонското и културното наследство на градот се примери кои праваат значајни релации помеѓу овие теми. Во градот Прилеп ваков пример е Домот на култура „Марко Цепенков“ кој и покрај обемната програма, претставува одговор на проектантските и програмските барањата за објекти од култура во периодот на 20 ти век. Kaко дело на реномираниот архитект Радомир Лаловиќ, истиот има силно историско и културно значење. Современите текови на објектите од култура ги препознаваат новите потреби на културните работници како и посетителите, трансформирајќи ги во нови параметри на проектирање. Користењето и имплементацијата на ваквите практики во градови како Прилеп кои се фестивалски, со ансамбли кои се насочени кон експериментални поставки и силна театарска култура се неминовни.

Основна цел на истражувањето е како да се делува на архитектонското наследство од модерната и како да се пристапи кон нивно архитектонско и програмско репроектирање со цел задоволување на проектанските и програмските барања на архитектурата од 21 век, без да се наруши културниот и архитектонскиот интегритет на објектот. Резултатот е добиен преку методологијата на истражување преку проектирање. Проектот
„Репроектирање на Домот на култура и урбаниот блок 3.13 во Прилеп“ е приказ на сложената природа на примена на процесот на репроектирање на постојни објекти од архитектонско наследство на Модерната, каде решението е базирано врз компромис на борбата помеѓу императивот за конзервација и заштита наспроти современите потреби и барања, залагајќи сé за историски континуитет но истовремено и еволуција на објектот кој не ги негира општествените промени. Проектот се темели на деликатна рамнотежа помеѓу современото и наследеното, идентитетот и функционалноста.Објектот на Домот, проект на Р. Лаловиќ -како наследство неизбежно е поврзано соидентитетот на градот, но и неодложната потреба за нов театар во градот- како потрага по современото. Пристапот кон репроектирање на објектот е претпрочитање и почитување на јазикот на композиција на постоечкиот објект и авторот со цел решението да не го наруши архитектонскиот интегритет на објектот.

Главната интервенција е врз постојните блокови „Д“, „Е“,„Ф“ кои денес се во загрозена состојба пред сé програмски каде целосно или во голем дел се напуштени поради програмската застареност или бележат загуба во авторската идеја. Како резулат блокот „Д“ е реконструиран, а на локацијатана блоковите „Е и Ф“ се проектирани нови. Во ново проектираниот блок „Е“ програмски е лоцирана новата сцената која е од трансформативен формат со капацитет од 138-252 седишта на партер и можност за дополнителни 108 (2×36 и 1×30) места на подвижни галерии за поголеми настани по потреба како и дополнителни помошни програми: гримиорни, сала за читачки проби, студио за музичка продукција, фото
студио, голема работилница за костимографија и сценографија итн. Во овој блок предвидена е и нова кино сала со капацитет од 168 седишта и платно за широка проекција (1:1,85). Со предлог решението е предвиден и нов простор за администрацијата, co- working простор, мала комерцијала, џез клуб и мултифункционално трансформативно плато.

Ваквото архитектонско и програмско репроектирање на постојните објекти претставува промена во парадигмата за зачувавање на културното наследство истовремено поттикнувајќи подлабоко вреднување на објектот во неговиот постоен но и историски контекст. Објектите како Домот на култура се динамични ентитети кои се способни за адаптација кон вечно променливите општествени потреби и истите не треба да се гледаат како „реликвија“ на минатото туку треба да бидат препознаени со своите капацитети и можности за нивна пренамена, адаптација. Па така проектот претставува еден преглед на можностите кон негова адаптација, преку надополнување со комплементарна програма како одговор на институционалните потреби. Ваквиот проектантски пристап би овозможило да се поттикне идејата за заштита и реставрација на објектот како и негова промоција на помлада генерација на корисници, со што би се продолжил и самиот работен век на објектот.

Проектот истовремено претставува критички осврт на постојната состојба на прилепската театарска сцена како и на изградбата на победничкото решение на конкурсот од 2020г., кое сметам дека ќе го стави блокот како и планот на Лаловиќ во уште позагрозена состојба. Неговото нарушување на фронтот на блокот преку рушењето на блок „Д“, како и неговата висина и материјализација која е несвојствена за градот и локацијата се доста проблематични бидејќи новата интервенција започнува целосно да доминира над постојниот објект на Домот како визуелен ентитет кој треба да го дефинира просторот. Директниот контакт со постојниот објект и блок „А“ и заземањето и изградбата врз постојниот и планиран нивен меѓупростор го загрозува делото на Борко Лазески кое е значаен аспект за валоризацијата на објектот. Иако оваа интеграција на фреската во новото решение е планиран концепт и пристап, тоа ја зема целата негова светлина преку длабочината на ново планираното фоаје на победничкото решение. Вториот критички осврт е примената на современите проектантски практики во објектите на култура во Р.Македонија, каде последниот исчекор е направен преку објектот на Македонска опера и балет, а додека последната пропуштена шанса е новиот објект на велешкиот театар. Сметам дека видливото избегнувањето на новите пристапи кон проектирањето на ваквиот тип објекти е пред сé е од страв, страв од промена и неприфаќање, како и општествено така и професионално, но и од стравот за можностите за нивно одржување поради ниските
инвестиции и буџети на културните институции во државата. Стравот треба да биде согледан како динамична и трансформативна сила, која треба да не поттикне да се спротиставиме и да направиме промена. Тој не треба да биде причина за уште една пропуштена шанса во примерот на новиот театарски објект во Прилеп.“

Среде бел ден момче од Битола влегло во дворот на 74-годишна сограѓанка, и со присила и’ го одзел накитот

На 24.07.2024 во 16.15 часот во Битола, полициски службеници од СВР Битола го лишиле од слобода Н.Р.(23) од Битола.

Тој се сомничи дека околу 15.30 часот влегол во дворот на С.Б.(74) од Битола и со употреба на сила ѝ одзел личен накит.

Одземеното било пронајдено и вратено на сопственикот, а лицето било задржано во полициска станица.

По целосно документирање на случајот, против него ќе биде поднесена соодветна пријава – информираат од СВР Битола.

Организаторите ја објавија целосната програма за PRILEP BEER WEEKEND 2024

Oрганизаторите ја објавија целосната програма за овогодинешниот PRILEP BEER WEEKEND, кој ќе се одржи во центарот на Прилеп од 9. до 11. август.

На фестивалската сцена ќе настапат:

ПЕТОК 09.08

САБОТА 10.08

НЕДЕЛА 11.08

Од ЕVENT GROUP кои втора година по ред се организатори на фестивалот најавуваат и дополнителни изненадувања.

Избрани нови директори во прилепскиот затвор: Јанески прв човек, Наумчески негов заменик

Денес Владата на Република Македонија денеска одржа редовна седница на која донесе повеќе одлуки и решенија, меѓу кои и за именување на повеќе директори.

На предлог на директорот на Управата за извршување на санкции, за в.д. директор на прилепскиот затвор е избран Емил Јанески.

Јанески е поранешен директор на ЈКП Водовод и канализаија, функција која ја извршуваше од 2017 до 2021 година, а беше и кандидат за пратеник од партијата “ЗНАМ” на изминатите парламентарни избори.

За негов заменик е именуван Диме Наумчески, човек со повеќегодишно работно искуство во оваа институција, и човек кој одлично ги познава приликите и условите во оваа казнено поправна усптанова.

На функцијата прв човек во КПД Прилеп, Јанески доаѓа на местото на досегашниот директор Александар Дамески.

Уште еден хуманитарен концерт за доизградба на храмот Св. Петка во Прилеп: Вечерва ќе настапат женскиот камерен хор “Керамија” и црковниот хор “Св. Петка”

По прекрасниот концерт на Андријана Јаневска, придружувана од звуците на Ратко и Драган Даутовски, на платото од црквата Св. Петка во Прилеп, вечерва ќе се одржи уште еден концерт. Прилепчани ќе можат да уживаат во изведбите на женскиот камерен хор „Керамија“ и црковниот хор “Св.Петка”.

Соопштението од храмот го пренесуваме во продолжение:

Почитувани сограѓани,
Во преубавиот амбиент на платото пред храмот Св. Петка, со задоволство Ве покануваме на концерт на духовна и македонска народна музика кој е дел од циклусот хуманитарни концерти за доизградба на храмот Св. Петка.

На концертот кој ќе се одржи на 24(среда) јули со почеток во 20:30 часот, ќе настапат:

– Женскиот камерен хор „Керамија“ под диригентската палка на Катерина Попоска, дипломиран музичар теоретичар и педагог. Во своето едногодишно постоење, хорот постигна забележителни резултати на државно и меѓународно ниво. Тие ќе се претстават со духовни композиции од Бортњански, Архангелски и други, како и македонски народни песни.

– Црковниот хор „Св. Петка“ под диригентската палка на протопсалт м-р Гоце Секулоски. Хорот активно учествува во молитвено-литургискиот живот на храмот и останатите храмови во Прилеп, а има настапувано на бројни културни манифестации во Македонија. Тие ќе се претстават со духовни композиции од композитори како Христов, Мокрањац, К. Македонски, А. Бадев, Скаловски, Секулоски и други.

Вашето присуство на овој концерт не само што ќе го збогати вашето духовно и музичко доживување, туку ќе придонесе и кон доизградбата на нашиот свет храм. Ве покануваме да ни се придружите заедно со вашите семејства и пријатели и со вашата поддршка да помогнете во оваа благородна акција. Секој ваш придонес е чекор поблиску до нашата заедничка цел.

Ве очекуваме со радост да ја споделиме оваа музичка и духовна вечер.

Со почит,
Организационен одбор на хуманитарните концерти „Од векови за векови“

### Црковниот Хор „Света Петка“ – Прилеп

Црковниот хор „Света Петка“ од Прилеп, основан во 2015 година од протопсалт м-р Гоце Секулоски, претставува светилник на духовната и музичката сцена во Македонија. Основан со цел да ја поддржи богослужбената и духовната дејност на храмот „Света преподобна маченица Параскева – Петка“, хорот брзо се истакнува како значаен фактор во литургискиот живот на Македонската Православна Црква.

Покрај своето учество во молитвено-литургискиот живот на црквата, хорот „Света Петка“ заедно со својот ансамбл „Пелагонитиса“ организира хуманитарни концерти и настапува на реномирани културни манифестации во Македонија, како што се Прилепско лето, Денови на крал Марко и Фестивал за црковно пеење „Св. Нектариј Битолски“. Нивното учество на јубилејната прослава на Богословскиот факултет во Софија е особено значајно, каде што не само што настапиле, туку и учествувале на научна конференција посветена на прилепчанецот и Старозагорски митрополит Методиј Кусев.

Со поддршка на Општина Прилеп, хорот го издаде мултимедијалното ДВД „Крепост и Достолепие Македонски – десет прилепски цркви и манастири“, кое придонесува кон развојот на духовниот и манастирскиот туризам во градот.

Репертоарот на хорот е богат и разнолик, опфаќајќи дела од ренесансни композитори како Палестрина и Бирд, до славни руски, српски, украински, бугарски и македонски автори како Алеманов, Архангелски, Христов, Мокрањац, А. Бадев, К. Македонски, Скаловски и Секулоски. Нивната музика допира до срцата на верниците и љубителите на хорската музика, негувајќи ги вековните традиции и духовни вредности.

Црковниот хор „Света Петка“ од Прилеп е вистински чувар на македонското духовно и културно наследство, пренесувајќи ја светлината на верата и музиката на сите кои ќе го слушнат. Нивната посветеност и уметничка извонредност ги прави неизоставен дел од духовниот и културниот живот на Македонија.

Женскиот камерен хор “Керамија” од Прилеп, оформен во јануари 2023 година, под диригентската палка на харизматичната Катерина Попоска, дипломиран музичар, теоретичар и педагог, брзо стана симбол на музичката елеганција и посветеност. Во овој хор, се сплотија талентирани хористи со претходно музичко знаење, кои преку своите гласови создаваат вистинска музичка магија. Хорот го сочинуваат: Ане Г. Чесноска, Оливера Цветаноска, Билјана Црвенкоска, Маја Јорданоска, Катерина А. Димеска и самата диригентка Катерина Попоска, која воедно и пее.

Репертоарот на “Керамија” е вистински музички мозаик, обединувајќи духовни композиции, англиски комерцијални хитови и македонски староградски песни. Оваа музичка разновидност им дозволува на хористите да изразат различни емоции и да создадат уникатни музички доживувања за публиката.

Во текот на изминатата година, хорот учествуваше на неколку значајни настани и фестивали, меѓу кои:

– Меѓународниот хорски фестивал “ТеХо” 2023 во Тетово.
– Меѓународниот фестивал на камерни хорови “Астибо” во Штип.
– “Зимска приказна” во Битола со Божиќни композиции.
– “Предновогодишен базар” во Прилеп.

Од натпреварувачки карактер, хорот ги воодушеви сите со своите достигнувања:

– Специјална награда на Меѓународниот фестивал “Art in” во Кавадарци.
– Прво место во категорија камерни состави на Меѓународниот “Пијано фест” во Битола.

На “ТеХо” 2024, хорот беше прогласен за еден од најдобрите фестивалски перформанси од страна на стручната јавност. Овие успеси, и покрај краткиот временски период од нивното постоење, докажуваат дека Женскиот камерен хор “Керамија” е на патот кон професионалноста во хорската уметност.

Да им посакаме среќа! Македонските спортисти пристигнаа во Париз (ФОТО)

Македонските спортисти пристигнаа и веќе се во Олимпиското село во Париз, каде утре и официјално стартуваат ОИ.

Македонија ќе има шест претставници кога станува збор за натпреварувачи и четворица судии.

Париз е сонот за сите спортисти, кои пред заминувањето најавија добри резултати, па дури и медал. Знаменосци ќе бидат Дарио Ивановски и Мила Рељиќ.